10 rad jak jak se nezbláznit z bakalářky

října 20, 2016 Lenka Bořecká 1 Comments


Nacházím se ve zvláštní životní situaci. Nebo spíš v podivuhodném období plném cizích pojmů, témat a knih, které by mě nikdy nelákaly si je přečíst. Ale teď si je s chutí čtu a nejlepším přítelem mých prstů se stala počítačová klávesnice. Co to tady vykládám? Není to žádná šifra mistra Leonarda. Mluvím totiž o tajuplném období psaní bakalářské práce. Tajuplném asi proto, protože nemám občas absolutně představu o tom, jak se to všechno vyvine. 

Někteří z vás už to mají dávno za sebou a tento článek může být takovou úsměvnou připomínkou toho, co jste všechno u tvorby tohoto mistrovského díla zažívali. Já jsem momentálně v procesu psaní a mám potřebu se s vámi podělit o pár drahocenných rad, které mohou být k užitku a nebo k pousmání. Záleží na vás. :-) Já sama jsem načerpala plno teoretických rad a zákonů, jak psát správně bakalářku od mých přátel a rodinných příslušníků, kteří úspěšně napsali a obhájili své dílo. Nicméně jak se říká, po bitvě je každý generál. Proto je potřeba si zažít své a najít si svoje vlastní pravidla a pomůcky, jak to zvládnout. Protože jsme přecejen každý jiný a každému zákonitě vyhovuje něco jiného. :-)

Tady je mých 10 rad, jak postupovat a hlavně se z toho lidově nepo***t (nicméně o pravdivosti těchto rad si asi povíme až po úspěšném napsání a obhájení :-D):

1. První, nejdůležitější a nejtěžší krok je ZAČÍT. Takže až dočtete článek, tak se zvedněte a alou do knihovny.
2. Pro lepší rozvržení struktury a jednotlivých kapitol si najděte starší bakalářské nebo diplomové práce na podobné nebo alespoň částečně podobné téma. Tohle pomůže hodně nakopnout, protože co si budem vykládat, inspirace nikdy neškodí.
3. Sežeňte si všechny možné publikace, které souvisejí s vaší prací. Nevynechejte ani odborné články na internetu.

4. Z množství knížek a článků, které jste našli v předešlém kroku, vyselektujte opravdu jen ty, které s vaším tématem souvisí a ze kterých budete čerpat. (Btw zjistěte si jak správně citovat, ať v tom nemáte zbytečné chyby, jako např. já :-D)
5. Zapomeňte na volný čas. Po dobu psaní bakalářky žádný prostě nemáte. :-D
6. Důležitý je pitný režim a vyvážená strava: kafe, kafe, energeťák, kafe, kafe.... čokoláda na nervy.
7. Nikdy nezapomínejte, že v té hrůze nejste sami. :-) Takhle trpí spousta studentů ve vašem okolí.
8. Při konzultaci u vedoucí nezapomínejte udržet profesionální tvář a iluzi, že máte ve všem jasno a že máte všechno do detailu promyšlené.
9: Stanovte si denní realizovatelné cíle. Pro fajnšmekry tzv. denní kvoty stránek. :-D
10. Never ever give up. Důležitá je motivace a vědomí, že to prostě musíte zvládnout.

Tak co, kolik z vás už má bakalářku za sebou? A jak jste to zvládli vy? Zajímá mě každý názor a postřeh. :-)

Awakened Dreamer

You Might Also Like

1 komentář:

  1. Leňulko, mám to naštěstí už úspěšně za sebou, i když bych ji psala klidně znovu :D Tvé rady mi přijdou správné, akorát nesouhlasím s bodem číslo 5. Volný čas je důležitý, protože pokud si neodpočineš a psychicky nezrelaxuješ, nenapíšeš tak dobrou práci :) Čas ti dá alespoň trošku nadhledu :) Teda tohle jsou mé zkušenosti s tím :) Jinak moc držím palečky, aby to bylo zdárně za tebou :)

    OdpovědětVymazat